e
sv

Korsan içerikler yine yükselişte… – CHIP Online

Korsan kullanım odaklı araştırma şirketi MUSO’nun Şubat ayının başında Variety’de yayınlanan bir rapora göre, dijital korsanlığın artması ve yakın zamanda yavaşlaması da beklenmiyor.

Raporda, 2022’de Filmlerin korsanlığı 2021’e kıyasla yaklaşık %39 civarındaTV dizilerini izlemek için korsan web sitelerine yapılan ziyaretlerin ise yaklaşık %9 görüldüğü belirtildi. Korsan içeriğinin 2023 yılı boyunca da artmaya devam etmesi bekleniyor.

raporda, “Bu dağıtım, sektör için önemli bir sorun olmaya devam ediyor, ilgili herkes – özellikle küçük, bağımsız içerik oluşturucuların – gelirlerini ve kullanım faydalarını önemli ölçüde ve daha geniş ekonomiye zarar veriyordenildi.

2019’da ABD Ticaret Odası’nın Küresel İnovasyon Politikası Merkezi, korsanın ABD film ve TV endüstrisine yıllık 29 milyar ila 71 milyar dolar arasında maliyeti var bildirmişti.

MUSO, korsan kullanımdaki artış ekonomik baskılar da dahil olmak üzere birkaç faktöre bağlıyor. 2022’de Netflix ve Disney Plus gibi birçok yayın platformu fiyatlarını artırdı. Ayrıca Netflix, ikinci çeyrekte yaklaşık 1 milyon aboneyi kaybettini bildirdikten sonra şifre aktarımına karşı sert önlem almaya alacaklarını duyurdu.

Yeni Zelanda merkezli Vocus Group tarafından 2019 yılında yapılan bir araştırma, içeriğin daha ucuz ve daha kolay erişilebilir hale getirilmesinin, korsanlığın durdurulması için yeni yasa ve düzenleyicilere göre çok daha fazla yardımcı olduğunu belirtti.

Vocus Group genel müdürü Taryn HamiltonBu iki seçenek, kesinlikle yüzde 57 ve yüzde 48 ile diğer seçeneklerin açık ara ilerisindeydi” dedi ve ekledi: “Korsanlar için kovuşturma ve korsanlık sitelerinin sansürlenmesi gibi cezai önlemlern, insanların yalnızca yüzde 33 ve 22’si tarafından etkili olabileceği düşünülüyordu.

  • Site İçi Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.