Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Hi-Fi Rush, Xbox’ın Developer Direct performansında duyurulur duyurulmaz 2023’ün ilk büyük sürprizi olmayı başardı. Efsanevi Shinji Mikami tarafından kurulan ve bize The Evil Within, The Evil Within 2 ve Ghostwire: Tokyo gibi oyunlar kazandıran Japon stüdyosu Tango Gameworks’ün bu en yeni oyunu aynı zamanda Xbox ekosistemi için özel olarak geliştirdikleri ilk oyunun ünvanına da sahip oldu. Gerçi, hack’n slash aksiyonunu, ritim oyunu mekaniklerini ile birleştiren daha komik ve genç bir tarza sahip renkli bir oyun olan Hi-Fi Rush’ın stüdyosunun diğer kendi tarzı ile karşılaştırırken bir Tango Gameworks oyunu söylediği gerçekten zor. Hi-Fi Rush, gerçekleştirmenin hemen ardından Xbox Series S/X ve PC’de Game Pass üzerinden ilk yerini aldı. Ben de doğal olarak hemen renk patlamaları ve ritmik vuruşlarla dolu gezegen dalıp uzunca bir süre tutuşu. Peki yılın sürprizi olarak nitelendirdiğimiz bu oyunu gerçekten zaman ayırmaya değer mi, gelin ona birlikte bakalım.
Siz olun bilmediğiniz yerde kol taktırmayın!
Hi-Fi Rush’da, biyonik bir adama dönüşme vaadiyle rezervasyon niteliğindeki bir programa kaydolmaya karar veren “geleceğin rock yıldızı” Chai karakterini kontrol ediyoruz. Oyun bu ya, beklentileri gibi gitme ve Chai sadece çöp toplamak için bir robotik kola sahip oluyor. Ancak tesadüfi bir hata nedeniyle kol, yanlışlıkla göğsüne yerleştirilmiş bir çalara monte etmek için etrafındaki ritmi hissetmeyi sağlayarak savaş özelliklerini artırıyor ve gerekli parçaları metal parçalardan yapılmış bir savaş gitarına dönüşebiliyor. Böylece, karakterimizi bir anormallik olarak görmek için yok etmeye çalışan şirket robotları ile başa çıkma şansımız oluyor ve bize bunu yapan şirket planlarını bozmak için bir maceraya atılıyoruz.
Bu hikaye doğal olarak sadece sıra dışı olsun diye yazılmamış, aynı zamanda oyun hack’n slash ve ritim gibi farklı yazarlar başarılı bir şekilde bir araya getirebilmesine de hizmet ediyor. İlk bakış, Hi-Fi Rush; Devil May Cry veya Bayonetta’dan çok farklı olmayan bir oyun. Hızlı ve güçlü saldırıları birleştirerek bir yandan kombolar, hava saldırıları, kaçışlar, savuşturmalar, yeni gereksinimler satın almak için bir dükkan ve hatta D’den S’ye kadar giden bir boşaltma sistemi de var. Ancak Hi-Fi Rush aynı zamanda bir ritim oyunu. Her an o anda çalan melodiyi yaşadığınız bir ritm var. Eğer saldırıları bu vuruşlara denk bir şekilde gelecekse, hem hasar hem de skor artıyor. Doğru zamanlama ile oyun her şey bir şekilde iyileştiriliyor.
Kendinizin ritmine bırakın…
Takip edilmesi gereken ritim tabii ki melodi tarafından belirleniyor, ancak Hi-Fi Rush bize yardımcı olmak için hem sahnelerde hem de resimde ipuçları da yerleştirmiş. Çok iyi düşünülmüş ve güzel bir ayrıntı. Yine de benim gibi pek müzik kulağınız yoksa istediğiniz zaman bir tuşa basarak çalıştırma altında tuş vuruşlarının ritmini gösteren bir ölçek belirlemesini de sağlayabiliyorsunuz. Bunun üstesinden gelmenin kolay olduğunu düşünüyorsunuz, ancak sizi temin ederim ki ilk birkaç kez alışma sürecinde hiç de öyle olmuyor…
çıkarmayı düşündüğünüz: önünüzde Devil May Cry gibi bir oyun var ve üzerine ek çeşitli olarak düşmanların saldırısından kaçarken bir yandan doğru ritimle düğmelere basarak saldırmak bir yandan da bir sonraki gerçekleştireceğimiz saldırıyı sürekli olarak düşünme amacı. Kısacası: Hi-Fi Rush ilk başta biraz bunaltıcı olabiliyor. Neyse ki Tango Gameworks çok etkili davranmış ve Crypt of the Necrodancer veya Cadence of Hyrule gibi oyunlarda olduğu gibi tempoya ayak uydurmayı bir yere götürmek yerine, bir seçenek olarak bırakmış.
Yani, Hi-Fi Rush’ı istersen ayak basma konusunda çok fazla endişeden diğer hack’n slash oyunları gibi de oynayabilirsiniz. En zorlu zorluk seviyelerinde. Ancak yüksek skorlara ulaşmak istiyorsanız, işte o zaman doğru oynamanız gerekiyor. Ritim sadece savaşın bir parçası değil. Keşif söz konusu olduğunda, genellikle platform, tuzak veya raylar üzerinde tam olarak seyahat etmeye devam etmeye da var. Burada ritim, tehlikelerden ve zirveye çıkmak için bir ipucu görevi görüyor. Ve macerada ilerlerken, ritim oyunu giderek daha fazla dahil oluyor.
öğrenmesi kolay ustalaşması zor!
İşin iyi yanı, Hi-Fi Rush’ın harika bir öğrenme yeteneğine sahip olması ve önceki dengelerin üzerine inşa edilen yeni bir mekanik veya beceri sunması. Bu birincisi asla sıkılmıyoruz, ikinci ise gerçekten karmaşık ve derin bir oyuna rağmen doygunluğa ulaşamıyoruz. Şu anda Devil May Cry 5 ve Bayonetta 3 gibi türün öncüleri ile karşılaştırırsak, Hi-Fi Rush’ın çok daha küçük bir seçeneği repertuarı önerir doğru. Örneğin, gitarın yanı sıra diğer silahları da kullanmak güzel olurdu. Ancak bu, çalmaya başlar başlamaz unuttuğumuz küçük bir ayrıntı. Çünkü Hi-Fi Rush’a bir kez alıştığınızda, sürekli olarak dövüşmeyi dört gözle bekliyorsunuz. Her kavgadan nabzım hızla atarak çıkacağımı söylersem abartı olmaz. Aksiyon çok canlı ve tüm dikkatinizi vermenizi gerektiriyor.
Oyuna başlıyor başlamaz, dört zorluk seviyesi arasında seçim yapabiliyorsunuz. Zorluğu artırmak sadece düşmanları daha sert hale getirmek ve daha fazla zarar vermekle kalmamak, aynı zamanda ritmik depolama için daha ince eleyip sık dokuyor. Ben oyundan daha fazla keyif almak için normal zorluk seviyesi seçtim ve çok kolay bir deneyim olduğunu düşünüyorum. Sadece birkaç kez ve saçma sapan dikkatsizlikler nedeniyle ya da bazı boss’lara karşı öldüm. İşin zor kısmı, aslında daha önce de söylediğim gibi iyi oynamak. Eğer hala vuruş ve ritim eğitimine alışamadıysanız, kolay ve normal modlar size otomatik aksiyon aktifleştirme seçeneği de sunuyor. Bu ayarlanmış, saldırı düğmelerinden birine basmanız yeterli ve Chai otomatik olarak farklı kombolar gerçekleştiriyor.
Hikaye ne kadar sürüyor?
8 ila 10 saat oyunun içinde sonunu görmeniz mümkün. Bu tür oyun türleri için bence bir uzunluk kabul edilebilir. Bununla birlikte, oyun sırasında zaman zaman karşılaşacağınız erişilemeyen alanlarla ilgili olarak da hikaye koruyucuları sonra geri dönen bu blokların arkasındakilerin saklı muhafaza olduğu ve bu arada puanlarımızı artırmak için seviyeleri tekrar oynama durumunda da bulunuyor.
Buna ek olarak, seviyeler boyunca Chai’nin sağlık ve yankı ölçümlerini (diğer şeyleri yanı sıra) artırmaya yarayan gizli görünen, toplanabilir grafitiler ve bazı yan görevliler de bulunuyor. Bir duvar resminin kilidini açmak için belirli vergileri yerine getirme gerekliliklerinizi bir meydan okuma sistemi de var. Ve oyunu ilk kez bitirdikten sonra, Hi-Fi Rush’ın “kanlı sarayı” olan ritim kulesi de dahil olmak üzere bir avuç yeni seçeneğin kilidi açılıyor. Bu, becerilerimizi göstermek için kullanmak sonsuz düşman dalgalarının bulunduğu bir mod.
Mükemmel bir görsel ve işitsel şölen
Dağıtım Hi-Fi Rush’ın en güçlü noktalarından biri sanat tarzı. Jet Set Radio veya Sunset Overdrive gibi oyunların nostaljisini anımsatan modern ve genç bir stile sahip, dört bir yanında renk taşan bir oyun. Bu durum karakterler için de geçerli: ister ana karakterler, ister yardımcılar ya da boss’lar olsun, hepsi çok renkli ve orijinal tasarımlara sahip. Modern, hipster-prissy görünümüyle Chai, belalı tarzıyla Peppermint, sevimli kedi 808, CNMN’in komik keçeli kalem ifadeleri… Bunun da yanında, özellikle video şarkılarında ve boss dövüşlerine göre sahnelerde animasyon çalışması inanılmaz. Kalite seviyesi o kadar yüksek ki kendinizi bir animasyon dizisi veya film seyrediyormuş gibi hissediyorsunuz. Buna ek olarak, Hi-Fi Rush bazı noktalarda oyun motorunu statik çizgi roman/manga tarzı görüntülerle ya da elle can tabloları serpiştirerek görsel yaşamları karıştırıyor.
Bir ritim oyunu olduğu için, doğal ses de hiç fena değil. Orijinal melodiler gayet iyi, çok dikkat çekici değiller ama oyunu yürütür şekilde çalışıyorlar. Öyle ki, uzun seanslardan sonra bile kafanızda ritmi tekrarlamaya devam etmek. Oyun müziğinin gerçekten öne çıktığı nokta, Nine Inch Nails veya The Prodigy gibi, maceranın belirli anlarında (çoğunlukla boss dövüşleri) çalınan ve bunların güvenli gösteri düzeyine yükselten lisanslı parçaların kullanımında gizlidir.
Oyun herhangi bir grafik muhafazasına sahip değil, bunun yerine tek bir kalite ayarıyla hem Series S hem de Series X üzerinde mümkün olan en iyi deneyimi sunmayı tercih etmişler. Ben oyunu Series S üzerinde 1440p’de en ufak bir bulunmadan 60fps ile oynayabildim. Series S’de sadece gölge kalitesi ve yeşillik yoğunluğunda ufak kesintiler bulunuyor. Xbox Series X sürümü ise 60fps’i doğal 4K’da sunuyor.
Sonuç
Sürpriz çıkış ve pazarlamanın sadece eksikliği nedeniyle sakının bunun ikinci sınıf bir oyun olduğunu düşünmek ama öyle değil! Hi-Fi Rush, şirket kütüphanesinde olmasını isteyeceğiniz türden bir oyun. Baştan sona eğlendiren, görsel işitsel tarzıyla hem gözümüze hem de kulağımıza hitap eden, kendini kaptırmak isteyenler için iyi düşünülmüş ve derin olduğu kadar tatmin edici bir oynanış sayesinde elden bırakamayacağınız muazzam derecede orijinal bir eser. Bu aynı zamanda Xbox’a özel katalog oyunlarının sorduğu da bulamadığı Japon tarzı bir oyun. Sonuç olarak, Hi-Fi Rush harika bir oyun ve 2023’ün ilk büyük sürprizi.
Yapımcı: Bethesda Yazılımları
Geliştirici: Tango Oyun Çalışmaları
platformu: Xbox Serisi S/X, Xbox One, Bilgisayar
Tür: Aksiyon, 3d platform
Ağ: https://hifirush.com
Yorum Yaz