e
sv

ChatGPT’ye Meta’dan rakip geliyor – CHIP Online

OpenAI’nin ChatGPT’sine, Google’ın Bard’ına ve Microsoft’un Bing’ine yeni bir karşı karşıya geliyor. Eskiden Facebook olarak bilinen Meta şirketi, LLaMA’nın tanımladığı kendi yapay zekasını tasviri. Firmanın CEO’su Mark Zuckerberg bu yeni girişim bir Facebook gönderisinde duyurdu.

Zuckerberg sosyal medya platformunda”Bugün, araştırmaların çalışmalarını ilerletmelerine yardımcı olmak için kullanmak LLaMA zeka adlı yeni bir son teknoloji yapay büyük dil modelini yürütüyoruz.” dedi ve devam etti: “Büyük dil modelleri metin üretme, sohbet etme, yazılı materyalleri kurallarıme ve matematik teoremlerini çözme veya protein yapılarını tahmin etme gibi daha karmaşık görevlerde çok fazla umut vaat etmeyi düşünüyoruz.Ancak Meta yöneticisi, LLaMA’nın şu anda bu görevlerden hangilerini tam olarak yerine getirebileceğini açıklamadı.

Aslında, Zuckerberg’in duyurusunda kullanılan tek parça, şirket hakkındaki büyük dil modeli “bu açık araştırma modeline bağlı olduğu ve yeni model yapay zeka araştırma kuruluşunun kullanım sunacağını” anlatımı oldu.

Daha sonra yayınlanan ve yapay zeka ile ilgili tam bir araştırma makalesine ve Github model kartına bir bağlantı içeren bir şirket blog gönderisinde Meta, önemli ölçüde daha fazla bilgi sundu. Şirket, “Diğer büyük dil modelleri gibi, LLaMA da bir dizi kelimeyi girdi olarak alarak çalışır ve özyinelemeli olarak metin oluşturmak için bir sonraki kelimeyi tahmin eder” diye yazdı. Meta, LLaMA’nın 20 farklı dilden metin üzerinde gösterdiğini de ekledi. Model kartı, eğitim verilerinin CCNet, C4, Wikipedia, ArXiv ve Stack exchange’den kamuya açık metinleri yüklemeni belirtiyor.

Meta, yapay zekasını diğer büyük dil modellerine göre”çok daha az bilgi işlem gücü ve kaynak gereksinimi, daha küçük bir temel modelŞirket ayrıca şeffaflık ve sorumlu yapay geliştirme zeka kararlarını vurguluyor ve yalnızca yapay zeka araştırmacılarının erişimine izin verilecek yineleniyor.

Şu anda, LLaMA’nın hızla kalabalıklaşan bir alanda diğer teknoloji devlerinin yapay zeka rehberlerine karşı nasıl duracağını söylemek zor. Bununla birlikte, yetiştirmek kadar piyasaya sürmek hemen hemen her büyük dil modeli, kendi payına düşenlerle birlikte geldi. Google ve Microsoft, yapay zeka metin oluşturucularını arama platformlarına entegre etti ve her ikisi de farkında olmadan yanlış bilgilerin reklamını yaptı. Daha sonra, telif hakkı, mahremiyet, yapay zekanın “duygular” geliştirip geliştiremeyeceği ve internetteki pek çok ev sahibi evleri atlamak ve saldırgan içerik ve hatta kötü niyetli yazılımları göndermek için geçici çözümlerin nasıl yönetileceği gibi çözülmemiş sorular bulunuyor.

  • Site İçi Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.