Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
New York Times’ın haberine göre Facebook ve Instagram’ın ana şirketi Meta, her iki sosyal medya platformunda da kullanıcılara reklam göstermeyen ücretli bir abonelik modeli uygulamayı planlıyor.
Reklamsız seçenekler, muhtemelen bölgedeki düzenleyici gözetim ve gizlilik kaygılarına yanıt olarak yalnızca Avrupa Birliği’nde mevcut olacak. Meta’nın planlarına yakın kaynaklar, Facebook ve Instagram abonelikleri için ödeme yapan kullanıcıların uygulamalarda herhangi bir reklam görmeyeceğini söylüyor.
Meta’nın AB’de Facebook ve Instagram’ın ücretsiz sürümlerini reklamlarla birlikte sunmaya devam edeceği belirtiliyor. Uygulamaların ücretli versiyonlarının ne kadara mal olacağı ya da şirketin bunları ne zaman yayınlayacağı belli değil.
Bu hamle, Meta gibi teknoloji şirketlerinin, özellikle Avrupa’daki yeni düzenlemelere uyum sağlamak için ürünlerini nasıl yeniden tasarlamaları gerekebileceğini gösteriyor. AB’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ve Dijital Piyasalar Yasası Şirketlerin kişisel verileri reklam amacıyla nasıl kullanabileceğini sınırlayan kanunlar var.
Reklamsız, ücretli bir seçenek sunmak, Meta’nın, reklamları hedeflemek için kullanıcı verilerini analiz etmeye dayanan mevcut iş modeliyle ilgili bazı yasal endişeleri gidermesine yardımcı olabilir. Ancak gerçekte kaç kullanıcının abonelik için ödeme yapacağı belli değil.
İş ParçacığıDüzenleyicilerin gizlilik endişeleri nedeniyle henüz AB’de mevcut olmadığını belirtmekte fayda var. Ayrıca Meta, AB kullanıcılarının uygulamasına VPN’ler aracılığıyla erişmesini engellemek için Temmuz ayında bazı önlemler aldı. Sosyal medya devi, Threads’i AB’de ne zaman piyasaya sürmeyi planladığını söylemedi ancak uygulama, özellikle reklamsız abonelikle bu yılın sonlarında bölgede kullanıma sunulabilir.
Meta, gelirinin çoğunu hedefli reklam satışından elde ediyor. Avrupa Birliği, şirketin reklamcılık işinin yaklaşık %10’unu oluşturuyor ve bu da onu Kuzey Amerika’dan sonra en kazançlı ikinci bölge yapıyor.
Yorum Yaz