Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Elon Musk’un 44 milyar dolar ödeyerek satın aldığı eski adıyla Twitter olan X’in şu anki fiyatı inanılmaz seviyelere düştü.
ensonhaber.com
Elon Musk, geçtiğimiz yıl sosyal medya platformu Twitter’ı 44 milyar dolara satın alarak platforma bazı yenilikler getirmişti.
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biri olan Twitter, daha sonra adını “X” olarak değiştirerek yeni bir sayfa açtı.
Twitter veya diğer adıyla X, finansal açıdan zor günler geçirmeye devam ediyor. Elon Musk’un platformu 44 milyar dolara satın almasına destek veren Morgan Stanley liderliğindeki yedi bankayla bu hafta bir araya gelen CEO Linda Yaccarino, bazı mali verileri de açıkladı.
13 milyar dolar borcu var
Elon Musk, Twitter’ı satın almadan önce zaten çok fazla kar getiren bir platform değildi. Ancak görünen o ki, satın alma sonrasında da işler pek iyiye gitmiyor.
Temmuz ayında Musk, reklam satışlarındaki yüzde 50’lik düşüş nedeniyle nakit akışının olumsuz olduğunu açıklamıştı.
Alınan bilgilere göre Twitter’ın (X) şu anda 13 milyar dolara yakın borcu bulunuyor. Şirketin piyasa değeri bu borcun bile çok altında.
Twitter’ın piyasa değeri 8 milyar dolar
Reklam gelirlerinin yarıya indirilmesi durumunda bu yılki satışların 2,5 milyar doların biraz üzerinde olması bekleniyor.
Uzmanlara göre pazar ve benzeri platformlar dikkate alındığında Twitter’ın (X) değeri yaklaşık 8 milyar dolar. Elon Musk platformu 44 milyar dolara satın aldı.
Elon Musk son dönemde Twitter Blue gibi ücretli abonelik seçenekleri sunarak gelirlerini artırmaya çalışsa da pek başarılı olamadı.
Toplam Twitter kullanıcılarının yalnızca yüzde 1’i Blue hizmetine kaydoldu. Araştırmacılar Blue’nun beklenen başarıya ulaşamadığını söylüyor.
Yorum Yaz