Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Meta, Avrupa’daki Instagram ve Facebook kullanıcıları için reklamsız bir aylık abonelik sistemi üzerinde çalışıyor. Şimdi ise söz konusu paketin fiyatları açıklandı.
ensonhaber.com
Meta ile Avrupa Birliği (AB) Bir süredir veri gizliliği ve reklamcılık konusunda anlaşmazlıklar yaşanıyor.
Bu nedenle Meta’nın, Facebook ve Instagram’da kullanıcılara reklam göstermeyen, ücretli bir abonelik hizmeti başlatmayı düşündüğünü daha önce sizlerle paylaşmıştık.
Ücretli paketin fiyatı belli oldu
Yeni raporlara göre Meta, plan kapsamında masaüstü kullanıcılarından bir Facebook veya Instagram hesabı için ayda yaklaşık 10 avro ve bağlantılı her ek hesap için yaklaşık 6 avro ücret alacak.
Mobil cihazlarda fiyat ayda yaklaşık 13 avroya çıkacak. Çünkü Meta, Apple ve Google’ın uygulama mağazalarının uygulama içi ödemelerinden alacağı komisyonları da dikkate alacak.
Uygulamayı ücretsiz olarak kullanmaya devam eden kullanıcılar reklam görmeye devam edecektir.
Ne oldu
Temmuz ayında Avrupa Birliği’nin en yüksek mahkemesi, Meta’nın kullanıcılardan açık izin almaması halinde; Facebook, instagram ve Naber uygulamalarından toplanan verileri birleştirmesini etkili bir şekilde yasakladı.
Ocak ayında şirket, İrlandalı düzenleyiciler tarafından, kullanıcıları Facebook’u kullanmanın bir koşulu olarak kişiselleştirilmiş reklamları kabul etmeye zorladığı için dava edildi. 390 milyon euro Para cezasına çarptırıldı.
AB yasalarına göre Meta, pazarlamacıların kişiselleştirilmiş reklamlarla Avrupa’da 13-17 yaş arası gençleri hedeflemesini engellemek zorundaydı.
Mayıs ayında şirket, reklam teknolojisini geliştirmek amacıyla Avrupa vatandaşlarına ilişkin verileri ABD sunucularına geri göndererek gizlilik yasalarını ihlal ettiği için 1,2 milyar avro para cezasına çarptırıldı.
Meta, Facebook veya Instagram’ın ücretli, reklamsız bir sürümünün bazı Avrupalı düzenleyicilerin kaygılarını hafifletebileceğine inanıyor.
AB şirketleri sıkıştırıyor
Gelecek yıl teknoloji odaklı bir başka AB yasası olan Dijital Piyasalar Yasası yürürlüğe girecek.
Bu, büyük teknoloji platformlarını rekabeti teşvik etmek için belirli iş uygulamalarını değiştirmeye zorlayacak ve geniş kapsamlı etkilere sahip olacaktır.
Örneğin Apple, Avrupa Birliği’ndeki kullanıcıların iPhone ve iPad’lerinde App Store’a alternatif bir mağazayı ilk kez kullanmalarına izin verecek.
Yorum Yaz