Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Google, trafik ışıklarında duran arabalardan kaynaklanan sokak düzeyindeki kirliliğe çözüm bulmanın yeni bir yolu Yeşil Işık Projesi (Yeşil ışık)’in ilk lansmanından bu yana iki yıl geçti. Salı günü düzenlenen Sürdürülebilirlik ’23 etkinliğinde bu programın ilk bulgularından bazıları tartışıldı ve programın yeni bir genişleme dalgası duyuruldu.
Green Light, belirli bir ışıkta mevcut trafik sıkışıklığının miktarını ve orada duran araçların ortalama bekleme sürelerini hesaplamak amacıyla Harita verilerini taramak için makine öğrenme sistemlerini kullanıyor. Bu bilgi daha sonra söz konusu kavşaktaki trafik zamanlamasını otonom bir şekilde optimize edebilen, gereksiz bekleme sürelerini ve araçların bu noktalarda yapması gereken frenleme ve hızlanma miktarını azaltabilen yapay zeka modellerini eğitmek için kullanılıyor. Bunların hepsi Google’ın ortaklarının karbon emisyonlarını 2030 yılına kadar bir gigaton azaltmasına yardımcı olma hedefinin bir parçası.
Program, 2021 yılında ilk duyurulduğunda İsrail Ulusal Karayolları Şirketi ortaklığıyla İsrail’de yalnızca dört kavşakta pilot teste tabi tutulmuştu ve Google, bu testler sırasında şunları söyledi:Yakıt ve kavşak gecikme süresinde yüzde 10 ila 20 azalma” gözlemlediklerini aktardı. Pilot program daha sonra büyüdü; Brezilya’dan Rio de JaneiroBirleşik Krallık’taki Manchester ve Endonezya’daki Jakarta dahil olmak üzere dünya çapında bir düzine ortak şehre yayıldı.
Google’ın Coğrafi Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Yael Maguiregazetecilere şunları söyledi: “Bugün bunu paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz… 2024’te daha fazla şehre yayılmayı planlıyoruz” dedi ve şöyle devam etti: “İlk rakamlar, duraklarda yüzde 30’luk bir azalma elde etme potansiyeline sahip olduğumuzu gösteriyor. Yeşil ışığın benzersiz olduğuna inanıyoruz çünkü şehirler için alternatif seçeneklere göre daha ölçeklenebilir ve uygun maliyetli. İdeal durumda şehirler, yayılan yeşil ışık ‘dalgaları’ yaratmak için modelleri mahalle bloklarından oluşan ızgaralar boyunca yerleştirecektir.”
Maguire, “evetYapay zeka önerilerimiz mevcut altyapı ve trafik sistemleriyle çalışırAçıklamasına şöyle devam etti: “Şehir mühendisleri etkiyi izleyebilir ve sonuçları birkaç hafta içinde görebilir.”
Maguire ayrıca Manchester testinde emisyon seviyelerinde iyileşme görüldüğünü ve hava kalitesinin yüzde 18’e kadar arttığını belirtti. Şirket ayrıca Haritalar yönlendirmesinin emisyonları azaltmadaki etkinliğini de övdü ve Maguire bunun 2,4 milyon metrik tondan fazla karbon emisyonunun önlenmesine yardımcı olduğunu belirtti; bu, bir yıl boyunca yaklaşık 500.000 yakıtla çalışan arabanın yollardan çekilmesine eşdeğerdir.
Yorum Yaz