Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Uçak yolculuklarıyla ilgili endişeleriniz varsa, British Airways kaptanı Steve Allright’ın uçuşları sırasında gergin olan yolcular için şirket Güvenle Uçma (British Airways Flying with Confidence) kursu ile tanışmanızda fayda var.
Pekala, bu kursta yaptığı konuşmalarda, bir gözlem ne kadar izleme süzülebileceğinden türbülansın neden korkulacak bir şey koruyan kadar, bir sonraki uçuşunuz için endişelerinizi gidermenize yardımcı olacak bazı uçak gerçeklerini anlatıyor.
Kaptan Allright, MailOnline Travel ile yaptığı görüşmede “British Airways Güvenle Uçma kursuyla ilgili en önemli açıklamamız şu: Türbülanlar rahatsız edicidir ama asla tehlikeli’ değildir” diyor ve devam ediyor: “Tüm modern ticari uçaklar inanılmaz derecede sağlamdır ve her türlü türbülansa dayanabilir. Havacılığın ilk yıllarından itibaren, koruyucuların gerekli olduğunu biliyorlardı ve birçok güvenlik faktörü, diğer tüm ulaşım biçimlerinden daha yüksekti.”
Allright sözlerine şöyle devam ediyor: “Ayrıca ve en önemlisi, yeni uçaklar, hedef için sertifikalandırılmadan önce aşırı limitlerde test edilir. Güvenle Uçma kursumuzda, bir Boeing 787’yi test kanadında en vahşi türbülansta bile deneyimleyemeyecekleri kadar zorlayanları gösteriyoruz. Koruyucu, açıklamayla birlikte, bunu en güven verici bilgi olarak buluyor.”
Bir çırpıda türbülans sırasında ne kadar düşebileceği konusunda ise Kaptan Allright “İnsanların verilerini kesinlikle veya bazı filmlerde izlediğiniz binlerce fit değildiyor. Uçaklar, türbülans sırasında genellikle sadece 3 – 6 metre (10 ila 20 fit) civarında alçalır, ancak bu yakın türbülansta daha fazla olabilir. Allbright devam ediyor: “Pilotlarınızın türbülansla başa çıkmak için kuşattığını ve şiddetli türbülansın son derece nadir olduğunu korumak önemlidir. 32 yıldır uçuyorum ve sadece bir kez şiddetli türbülans gezileri.”
Kaptan Allright, türbülansta emniyet kemeri takmanın asıl amacını açıklarken de “İnsanların türbülansları sırasında düşerek kişiler yaralamalarını istemiyoruz. Müşterilerin ekibinin tavsiyelerine ve talimatlarına her zaman uyması gereken her zaman vurgularız”cümlelerini kuruyor.
Ne yazık ki Kaptan Allright, uçak türbülansları sırasında daha az etkilenmesi pek fazla bölge olmadığını söylüyor ve sadece uçtan uca yakın noktalarda belki biraz daha rahat hareket edilebileceğini belirtiyor.
Allbright, harekete geçirme eylemiyle karşılaşma yüksek gıcırtı sesi hakkında ise “Bu, Airbus’ın ‘havlayan köpek’ sesi olarak biliniyor. Kursta tam bir açıklama yapıyoruz ve uçuşla uçuştaki her bir ses hakkında konuşuyoruz, bu da ek bir güvence veriyor, ancak (bu ses) temel olarak gövde hidrolik güç sistemi çalışma sesidir. Daha da önemlisi, pişmanlıkları yolcuların uçakta endişeleri duyabilecekleri pek çok gürültü gibi tamamen normaldir. Kurslarımızdaki insanlar, kendilerine aksi söylenmedikçe her şeyin normal olduğunu varsaymaya teşvik ediyoruzdiyor.
Kaptan Allright’ın, uçuş sırasında yakıtın tükeneceğinden korkanlar için de okumaları var: Uçakların her zaman fazladan yakıt taşıdıklarını ve iniş noktasının isteği ile yapılan manevraların ardından bile rahatlıkla 30 dakikadan daha ayrıca fazla bir süre uçuşa devam edebileceğini, bütün hesaplamaların büyük bir yönlendirme ve güvenlik ödemeleri bırakılarak yola koyulduğunu belirtiyor.
Uçağın uçmasını sağlayan şeyler motorlar değil, kanatlar olduğunu hatırlatan Allbright, bir motor arızası durumunda bile 9.000 metre yükseklikteki bir uçuş 150 kilometreden fazla süzülmeye devam edebileceğini vurguluyor.
Yorum Yaz