Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Sonrasında sığınılacak deprem veya kıtanın uzaklaşmayı hızlandıran araçlar için yüksek olan talep daha da sahne gösterildi.
Otomotiv pazarı, çip krizi ve tedarik sorunları nedeniyle zor günler geçirirken, sorunun uzun bir süre daha devam etmesi bekleniyor.
Daha önce yatırım aracı olarak görülen otomobil, yaşanan deprem felaketinin ardından sığınılacak bir alan olarak da görülmeye başlandı.
Depremden sonra sığınılacak deprem veya bölgeden uzaklaşmayı hızlandıran araçlar için yüksek olan talep daha da arttı.
NTV’de yer alan haberlere göre, İstedikleri sayıda otomobil ithal edemeyen firmalar, araç bayilerine gittiği daha yolda hatta üretim bandında satışa başladı.
Hatta, bazı markalarda bu yılın sonuna kadar olan kotalar dolduğu için sipariş sırasına da girilemiyor.
Otomobil pazarı, 1999 Gölcük depremi sonrasında talepteki performansıyla satış rekoru kırmıştı. 1999’u 380 bin adetlik satışla karşılayan otomotiv pazarı, 2000 yılında 620 bin adet geçmişti.
2019 yılında 3 bin adet olan karavan satışları 2022 yılında dörde katlanarak 12 bin adet geçti. Bu rakamların 2023 sonunda ise 15-16 bin adedi görülmesi bekleniyor.
Yorum Yaz