e
sv

İstanbul Mobil Oyun Etkinliği’nin 2’incisinde Neler Konuşuldu?

Google’ın Deconstructor of Fun ile iş birliği yaparak Türkiye’de 2’inci kez yayınlama İstanbul Mobil Oyun EtkinliğiEv sahibi de her geçen gün büyüyen bir pazar haline gelen mobil oyun dünyasının dününü, bugününü ve yarınını genel olarak aldı.

etkinlikte; michail katkoff, Sophie Vo, Eric Kress, Matej Lancaric, Kim Nordström, javier barnes, Alpagut Çilingir ve Josh Willner gibi sektörün önemli isimleri, mobil oyun dünyasını geliştirmelerini paylaşacaklardır.

Mobil dünya oyun nabzını tutanağı İstanbul Mobil Oyun Etkinliği12 kayıt ve 20 kayıtla oyun ekosisteminin önemli isimlerini bir araya getirdi. Google ve Eğlencenin Yıkıcısı birlikteliğiyle gerçekleşen etkinlik, gün boyunca oyun dünyasının yeni gelişmelerini ve merak edilenlerini merkezine aldı.

Etkinliğin moderatörlüğünü ve açılış konuşmasını yapan Fun ve Savage Game Studios Kurucusu’nun Dekonstrüksiyonu Michail Katkoff ve Savage Games Genel Müdürü Sophie Vo, gerçekleşen depremler nedeniyle tüm Türkiye’nin başsağlığı ve geçmiş olsun dileklerini ileterek, yaşanan felakette can kaybedenleri anarak gerçekleştirmenin açılışını yaptı. Açılış konuşmasında ikinci kez İstanbul’da gerçekleşti İstanbul Mobil Oyun Etkinliği‘nin gelecek yıl da devam ederek geleneksel bir etkinliğe dönüşmesini umduğunu söyleyen Katkoff, etkinliğin dünyanın dört bir yanında olduğunu vurguladı ve İstanbul’un oyun dünyası için öneminin altın bir kez daha çizdi.

“Türkiye oyun dünyası yatırımlarında 333 milyon dolarla Avrupa’da birinci sırada”

Değişen ortamlarda oyun dünyası üzerine konuşma yapan Google Türkiye Perakende ve Teknoloji Sektör Lideri Alpagut Çilingir, Türkiye’nin oyun şirketi için uluslararası bir merkez olma yolunda ilerlediğini söyledi. Türkiye’nin oyun ekosistemine yapılan yatırımlarda 333 milyon dolar Avrupa’da 1’inci sırada olduğunu belirtirken toplam girişimcilik ekosistemi yatırımlarındaysa Avrupa’da 4’üncü sırada yer aldığını söyledi. Mobil oyun dünyasıyla ilgili dinamikleriyle ilgiliyse Çilingir şu açıklamalarda bulundu: “Mobil oyun dünyası pazarı ilk kez bu yıl düşüşe geçti. Bu durum dünyanın her yerinde benzer bir ivme gösteriyor. Ancak yine de mobil oyunların ve oyuncuların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Dünya çapında 120 milyonun üzerinde mobil oyuncu bulunuyor. Böyle bir ekosistemde başarılı sınırlama yoluysa kalıcı olmaktan, oyun türlerini çeşitlendirmekten, marka gücünü korumaktan ve gelir modelini çeşitlendirebilmekten geçiyor. Google Türkiye olarak biz de gerçekleştirdiğimiz Oyun ve Uygulama Akademisi, Oyun ve girişimcilik programlarımız, Yetenek Geliştirme Bootcamp’larımız ve bu maliyete sahip projelerimizle birlikte çalıştırma potansiyeline müşterilerini ve uluslararası başarı deneyimlerini oluşturabilmesi için desteklerimizi sürdürmekteyiz.”

“Mobil oyun sektörünün geleceğini sürdürülebilir büyümeyi yakalamaktan geçiyor”

İstanbul Mobil Oyun Etklinliği’nde; Sektöre ilişkin içgörüler, mobil oyun dünyasının dinamikleri ve geleceğe ilişkin öngörüler paylaşıldı. Konuşmacılar tarafından oyun dünyasının bugünkü dinamiklerine değinilirken, sürekli olarak verilen kararlar sektör oyuncularının ne gibi önlemler alabileceği ve dikkat edilmesi gereken konularda da konuşuldu.

Google’ın gizlilik ve ölçümleme işlemlerini anlatıyor Google Uygulama Reklamları Gizliliği ve Ölçümü Global Ürün Lideri Josh Willner konuşmasında kullanıcı verilerinin gizliliği ve güvenliğin öneminin gökyüzünü daha çizdi. Google Global Mobil Uygulama Reklamları Ürün Lideri Varun Khanna yapay zeka ile harmanlanmış kampanyaların Sürdürülebilir büyümenin önemine değinirken, Google Global Oyun Sektörü Ürün Lideri Katie Funk ise geliştiricilerin mobil oyuncuları canlı tutmak için yararlanabileceği Google araçlarından konuştuk.

Google Uygulama Reklamları Ürün Müdürü Pasha Nahass ise 2021 kurallarına göre mobil oyun sektörü gelirlerinin bilgisayar ve konsol oyunlarıyla karşılaştırıldığında bir önceki yıla göre yüzde 4.4 sezonla toplam pazarın 90.7 milyar ölü kısmının elinde bulundurarak pazardaki en yüksek paya sahip durumda olduğunu söyledi. Nahass’ın aktardığını göre akıllı telefon kullanıcılarının telefonlarına indirdikleri kullanım yüzdesi 75’in gelmesi bile unuturken, yalnızca yüzde 37’sini çalıştırmayı indirdikten sonra 1 hafta sonra kullanmaya devam ediyor.

  • Site İçi Yorumlar

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.