Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
İlk sürüş dersinizden itibaren koltuk konumunu nasıl doğru şekilde ayarlayacağınızı öğrenirsiniz. Ancak pratikte bunun pek bir önemi yoktur. Birçok sürücü yanlış oturuyor ve uzmanlar bile direksiyon simidinin doğru konumu konusunda tartışıyor. Ancak net bir öneri var.
Uzun süre araba kullanan kişiler sıklıkla direksiyon başında yanlış duruş alışkanlığı kazanırlar. TÜV Nord’a göre sürücülerin yaklaşık yüzde 80’i ideal şekilde oturmuyor.
Ancak Almanya’da artık yönlendirme duruşu konusunda geniş bir fikir birliği var: ADAC dokuza çeyreğe kadar duruşu (9/3 duruşu) tavsiye ediyor. Direksiyon simidi saat kadranı gibi görüntülenir ve ibrenin konumu zamanı gösterir. Sol el saat 9 konumunda, sağ el ise saat 3 konumunda durmaktadır.
ADAC’a göre, “Bu, sürücünün aracını kontrol etmesinin ve en hızlı tepki vermesinin en iyi yoludur. Bu pozisyonda kollar tamamen uzatılmamalı, hafifçe bükülmelidir. Ayrıca bu pozisyon, herhangi bir kaza durumunda optimum koruma sağlar. sürücü hava yastığının açılması”.
Yaklaşık on yıl önce, en iyi direksiyon duruşunun ne olduğu konusunda bir tartışma patlak verdi. ADAC’ın Amerika’daki eşdeğeri olan Amerikan Otomobil Birliği (AAA) tarafından hazırlanan bir videoda 20/4 konumu önerildi ve bugün bile bu öneri bazı AAA belgelerinde bulunabilir, ancak genellikle 9/3 konumuyla yan yanadır.
Ancak Avrupalı uzmanlar bu gizli tutumu hiçbir zaman kabul edemediler. Ancak uzun süredir Alman sürücü okullarında öğretilen 10/2 pozisyonu artık en uygun pozisyon olarak görülmüyor. Bunun nedeni, hava yastığının açılması durumunda, hafifçe kaldırılan ellerin sürücünün yüzüne çarparak yaralanmalara yol açabilmesi nedeniyle yaralanma riskinin artmasıdır.
Direksiyon simidindeki 9/3 konumu, direksiyon simidi kanatçıklarının veya vites değiştirme kanatçıklarının da en iyi şekilde kullanılabileceği ideal konumdur. TÜV Nord ayrıca koltuğu doğru şekilde ayarlamak için 5 dakikanızı ayırmanızı ve aşağıdakilere dikkat etmenizi önermektedir.
Yorum Yaz