e
sv

Neredeyse hiçbir sürücünün bilmediği şey: Direksiyonu bu şekilde tutmayın

İlk sürüş dersinizden itibaren koltuk konumunu nasıl doğru şekilde ayarlayacağınızı öğrenirsiniz. Ancak pratikte bunun pek bir önemi yoktur. Birçok sürücü yanlış oturuyor ve uzmanlar bile direksiyon simidinin doğru konumu konusunda tartışıyor. Ancak net bir öneri var.

Uzun süre araba kullanan kişiler sıklıkla direksiyon başında yanlış duruş alışkanlığı kazanırlar. TÜV Nord’a göre sürücülerin yaklaşık yüzde 80’i ideal şekilde oturmuyor.

Ancak Almanya’da artık yönlendirme duruşu konusunda geniş bir fikir birliği var: ADAC dokuza çeyreğe kadar duruşu (9/3 duruşu) tavsiye ediyor. Direksiyon simidi saat kadranı gibi görüntülenir ve ibrenin konumu zamanı gösterir. Sol el saat 9 konumunda, sağ el ise saat 3 konumunda durmaktadır.

ADAC’a göre, “Bu, sürücünün aracını kontrol etmesinin ve en hızlı tepki vermesinin en iyi yoludur. Bu pozisyonda kollar tamamen uzatılmamalı, hafifçe bükülmelidir. Ayrıca bu pozisyon, herhangi bir kaza durumunda optimum koruma sağlar. sürücü hava yastığının açılması”.

Amerika’nın tavsiyesi kafa karıştırıcı

Yaklaşık on yıl önce, en iyi direksiyon duruşunun ne olduğu konusunda bir tartışma patlak verdi. ADAC’ın Amerika’daki eşdeğeri olan Amerikan Otomobil Birliği (AAA) tarafından hazırlanan bir videoda 20/4 konumu önerildi ve bugün bile bu öneri bazı AAA belgelerinde bulunabilir, ancak genellikle 9/3 konumuyla yan yanadır.

Ancak Avrupalı ​​uzmanlar bu gizli tutumu hiçbir zaman kabul edemediler. Ancak uzun süredir Alman sürücü okullarında öğretilen 10/2 pozisyonu artık en uygun pozisyon olarak görülmüyor. Bunun nedeni, hava yastığının açılması durumunda, hafifçe kaldırılan ellerin sürücünün yüzüne çarparak yaralanmalara yol açabilmesi nedeniyle yaralanma riskinin artmasıdır.

Arabada doğru oturma pozisyonu

Direksiyon simidindeki 9/3 konumu, direksiyon simidi kanatçıklarının veya vites değiştirme kanatçıklarının da en iyi şekilde kullanılabileceği ideal konumdur. TÜV Nord ayrıca koltuğu doğru şekilde ayarlamak için 5 dakikanızı ayırmanızı ve aşağıdakilere dikkat etmenizi önermektedir.

  • Direksiyon simidine çok yakın bir koltuk konumu, hava yastığının açılması durumunda ciddi yaralanmalara yol açabilir; Mesafe yaklaşık 25 ila 30 cm olmalıdır.
  • Sırtlık koltuğa neredeyse dik olmalıdır.
  • Pedala tamamen bastığınızda bacaklarınız hala hafifçe bükülmüş olmalıdır.
  • Kollarınızı uzatın. Artık kürek kemiklerinizin koltuk arkalığıyla temasını kaybetmeden bileklerinizi direksiyon simidine dayayabilmeniz gerekir.
  • Birçok araba direksiyon simidinin konumunu ayarlamanıza da olanak tanır. Bu konuda da acele etmeyin.
  • Baş dayanağının üst kenarı taç yüksekliğine göre ayarlanmalıdır.
  • Başın arkası ile koltuk başlığı arasındaki mesafe 4 cm’yi geçmemelidir.
  • Araba kullanıyor olsanız veya başka birinin arabasına binseniz bile araca bindikten sonra koltuğu, sırtlığı ve baş dayanağını doğru şekilde ayarlamalısınız.
  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.