Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
ABD’deki elektrikli araç satış rakamlarına ilişkin yeni açıklamaya göre elektrikli araç pazarı şaşırtıcı bir hızla büyüyecek gibi görünüyor. Hyundai/Kia, Nissan, Ford, Mercedes-Benz ve volvo Otomobil üreticileri daha fazla araç sunmaya başladıkça satışlar da artıyor Bu yılın üçüncü çeyreğinde ilk kez 300.000’i aştı.
Cox Automotive’in açıkladığı rakamlara göre elektrikli araç satışları üçüncü çeyrekte toplam sektör satışlarının %7,9’unu oluşturdu. Bir yıl önce bu oran yüzde 6,1 iken ikinci çeyrekte yüzde 7,2 oldu. Genel satış rakamları bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %50 büyüme gösterdi.
Ancak uzun yıllardır büyük bir pazar payına sahip olan Tesla’nın genel merkezinde bu sayıların kutlanmayacağı kesin. Şirketin ABD’deki pazar payı hâlâ %50 gibi etkileyici bir seviyede olmasına rağmen, Bu, bu yılın ilk çeyreğinde açıklanan %61’e kıyasla önemli bir düşüş. Birçok Tesla analistine göre Cybertruck’un mümkün olduğu kadar erken bir zamanda piyasaya sürülmesi gerekiyor.
Mercedes-Benz, ABD pazarında büyük ilerleme kaydetti ve toplam satışlarının yüzde 15’ini elektrikli araçlar oluşturdu. Hem Ford hem de GM daha fazla elektrikli araç satmış olsalar da genel EV satış oranları sırasıyla %4 ve %3 gibi oldukça düşük.
Birçok büyük otomobil üreticisinin elektrikli araç portföylerini hızla artırmasıyla birlikte Tesla’nın en azından bir süreliğine de olsa pazar payını rakiplerine kaptırmaya alışması gerekecek.
Kia önümüzdeki üç yıl içinde piyasaya sürmeyi planlıyor yakın zamanda dört yeni özel EV tanıttı ve fiyatlandırma stratejisi, son fiyat indirimlerine rağmen Tesla’nın fiyatlarının altında kalmaya kararlı görünüyor. Ioniq5 ABD’de şimdiden etkileyici satış rakamlarına ulaşmış olsa da Hyundai’nin de benzer bir yol izlemesi bekleniyor. Kısacası yakın gelecekte daha uygun fiyatlı elektrikli araçların piyasaya sürülmesi sürpriz olmayacak.
Ayrıca Tesla’nın en zorlu rakiplerinden biri BYD, Zeekr ve Lucid gibi Çin markaları da ilgi görüyor ve çok uygun fiyatlarla cazip paketler sunuyor. Uzun zamandır heyecanla beklenen Siber kamyon Hatta zorlu bir rakiple karşılaşabilir.
Elektrikli pikap üreticisi RivianSon çeyrekte geçen yıla göre %126 artışla 15.564 adet elektrikli araç teslim ederken, GM ve Ford kendi elektrikli pikaplarının üretimini artırmayı planlıyor.
Ancak rakip satış rakamları Tesla’nınkiyle karşılaştırıldığında hala nispeten küçük, dolayısıyla yüzdesel artışlar biraz yanıltıcı olabilir. Tesla üçüncü çeyrekte 435.059 araç teslim etti ve bu yılın sonuna kadar 1,8 milyon satış hedefine ulaşmayı planlıyor.
Yorum Yaz