Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Yapılan büyük bir araştırma, çoğu üniversite öğrencisi için muhtemelen çok şaşırtıcı olmayan bir durumu görmenin önüne serdi. Sabahın erken saatlerinde yapılan dersler, bu dersleri alan öğrencilerde daha düşük akademik performans ile çalışıyor gibi görünüyor.
Çalışma, sabahın erken saatlerinde yapılan derslere katılımın daha düşük olup olmaması ve derslerin öğrencilerin uyku ve akademik performansı üzerinde bir etkisi olup olmadığını test etmeyi amaçlıyordu.
Ekip, 23.391 öğrenci WiFi ağlarına giriş gözlemcilerine bakıldığında derslere katılımı tahmin edilebildi ve sabah 8:00’deki üniversite derslerinden, Günün ilerleyen saatlerinde derslere göre yaklaşık yüzde 10 daha düşük tahmine sahip olduğunu buldu.
Altı haftalık bir çalışmanın parçası olarak toplanan 181 öğrenciden aktigrafi verileri. Bu çocukları gözlemleyerek, ders sırasında uyuyup uyumadıklarını veya kendi bildirdikleri seyahat sürelerine göre sınıflarına varmak için çok geç uyanıp uyanmadıklarını öğrenebildiler.
araştırma ekibi, “Öğrenciler saat 8:00’de yapılan derslerin yaklaşık üçte biri için zamanında uyanmadı, ancak öğlen veya daha sonra başlayan derslerin tuttun sonra çoğu uyudulardiye yazıyor.
Daha sonra ekip, 39.458 öğrenme yönetim sistemine giriş inceleyerek erken derslerin öğrencilerinin rüyasında gördükleri. Verileri kullanarak uyanma zamanlarını tahmin edebildiler ve bunlar, 181 öğrenciden oluşan daha küçük gruptan toplanan aktigrafi verileriyle oldukça uyumluydu.
Ekip, “Öğrenciler yaklaşık aynı yerde yatıyordu ancak sabah derslerine girmek için daha erken kalkıyorlar” diye yazıyor ve ekliyor: “Sonuç olarak, gece uyku süresi sabah derslerinden önceki gecelerde daha kısaydı.”
181 öğrenciden toplanan aktigrafi verileri, öğrencilerin sabah ilk dersleri sırasında daha fazla uyuduklarını da gösterdi.
Ekip, elinde daha önce bulundurduğu uyku ve devamsızlık gözünün önündeki sınırlar, erken dersler ile daha düşük notlar arasında da bir bağlantı buldu.
Ekip, “33.818 öğrenci notları üzerinde yapılan analizler, sabah dersleri aldıkları gün negatif ortalamasıyla negatif bir performans gösterdiğini gösterdi.” diye açıkladı ve araştırmalarının, üniversitelerin zorunlu erken derslerden kaçınmayı düşünmelerini gerektirdiğini düşündükleri vardı: “Her ne kadar erken derslerin genellikle alınması (sınıf alanı ve öğretim için harcanan Fakülte zaman üyesi) en üst düzeyde çıkaracak ve öğrenciler ile öğretim maliyetleri için program çakışmalarını en aza indirecek şekilde planlansa da, sonuçlarımız, öğrencilerin dersini kaçırma, az daha uyuma ve daha düşük not ortalama alma şablonlarının daha yüksek olduğu bir değiş tokuş yapabileceğini gösteriyor.”
Çalışmayı yapan ekip, Wi-Fi ve üniversiteden ayrılma kayıtlarını açma verilerinin mevcut olması göz önündeki, yürüme yollarından diğer üniversiteler tarafından kolayca kullanılabileceğini ve böylece daha iyi öğrenci performansı için kendi programlarını değerlendirip ayarlayabileceklerini umut ediyor.
Çalışma Nature Human Behavour’da yayınlandı.
Yorum Yaz