Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Zaten bir üyeliğiniz mevcut mu ? Giriş yapın
Sitemize üye olarak beğendiğiniz içerikleri favorilerinize ekleyebilir, kendi ürettiğiniz ya da internet üzerinde beğendiğiniz içerikleri sitemizin ziyaretçilerine içerik gönder seçeneği ile sunabilirsiniz.
Üyelerimize Özel Tüm Opsiyonlardan Kayıt Olarak Faydalanabilirsiniz
Türkiye genelinde elektrikli araç şarj istasyonu tahmini yıl sonuna kadar 10 bine kadar öngörülüyor.
AA & Ensonhaber
Elektrikli otomobillere milyar dolarlarca yatırım yapan otomobil kullanıcıları, bir yandan da gerekli olan şarj altyapısını kurmak için çalışıyor.
Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği (TEHAD) Başkanı Berkan Bayram, şarj endüstrisini düzenleyici ve doğru tutum tedbirleri sayesinde şarj ağının her geçen ay katlanarak yayılmasını sağladığını söyledi.
Bayram, 2020 yılı öncesi sadece 5 şirketin yer alıcısı şu anda 122 şirketin şarj ağı lisansını aldığını ifade etti.
Türkiye genelinde ise şarj istasyonu yatırımlarının devam ettirdiklerini söyleyen Bayram, şu ifadeleri kullandı:
1000’li saatlerde dolaşan şarj ağındaki ünite sayımız, günümüzde 6 bin 500’e kadar çıktı. Şarj ağı artırılmış ve elektrikli araçlara olan talep fazladır. Bu sayının yeterli olduğunu söyleyemiyoruz.
Togg’un ön siparişte alınan talebin 1 haftada 100 bin olduğu göz önünde bulundurursak, çok daha fazla şarj istasyonuna muhafaza edildiğini belirtmemiz gerekiyor. Yıl sonuna kadar toplam şarj ağımızın 10 bine ulaşacağını tahmin ediyorum.
Bayram, elektrikli otomobilin en önemli kapılarından olan bataryanın, sık arızayı çıkartan bir emin olmadığını anlattı.
Herhangi bir kaza durumunda veya elektronik arızada, bataryanın kontrol edilmesi ve tamir edilmesi gerekebileceğini ifade eden Bayram, dağıtımını şöyle tamamladı:
Bu saklamaları Türkiye’de saklamak mümkündür. Arıza tespitinden, saldırgan batarya paketine veya kullanıcı hücreye kadar müdahale edilebilmektedir.
Henüz belli markalarda az sayıda teknikerin mevcut olduğunu belirtmeliyiz çünkü batarya tamiri ve bataryaya müdahale eden üst güvenlik kapsamı değerlendirilmesi gereken bir konu başlığıdır.
Yorum Yaz