e
sv

Unutulan konsept otomobiller: Yamaha OX99-11

Unutulan konsept otomobil serimizde, hiç üretime girmemiş en iyi otomobillere göz atıyoruz. Bu bölümümüzde konuğumuz 1992 yılında tanıtılan Yamaha OX99-11 modelidir.

Unutulan konsept otomobiller: Yamaha OX99-11

Özel içerik


Günümüz otomotiv sektörü sürekli olarak ileri teknolojiye ve yenilikçi tasarımlara odaklanarak büyümeye devam ediyor.

Konsept otomobiller bu gelişimi görsel bir şölene dönüştürüyor ve otomobil tutkunlarına heyecan verici bir gelecek vaat ediyor.

Unutulan konsept otomobil serimizin 12.bölümünde Yamaha OX99-11 modeline daha yakından bakacağız.

Bölüm 12: Yamaha OX99-11

Yamaha OX99-11 V12, Yamaha’nın yan kuruluşu Ypsilon Technology ve İngiliz mühendislik danışmanlığı IAD tarafından tasarlanan bir spor otomobil projesiydi ve 1994 yılında üretime geçmesi bekleniyordu.

Yamaha, 1989 yılında Zakspeed ekibinin motor tedarikçisi olarak Formula 1’de yarışmaya başladı ve bu süre zarfında edindiği tecrübeyi kullanarak gerçek Formula 1 teknolojisine dayalı bir otomobil üretmek istedi.

Her ne kadar Formula 1 projesi rekabette kötü performans gösterse de, 1991 yılına gelindiğinde ekip, Brabham ekibine sağlanan yeni bir motor olan OX99’u üretti.

Yamaha daha sonra otomobilin ilk versiyonunu tasarlamak için bir Alman firmasına başvurdu. Yamaha, o zamanın spor arabalarına çok benzediği için sonuçtan memnun değildi ve proje üzerinde çalışmaya devam etmek için IAD ile temasa geçti.

1992 yılının başında, proje üzerinde çalışmaya başladıktan 12 ay sonra IAD, otomobilin ilk versiyonunu üretti.

Otomobilin tasarımını Takuya Yura üstlendi ve başlangıçta tek koltuklu olarak tasarlandı. Ancak Yamaha iki kişilik bir koltuk talep etti ve Yamaha’nın motosiklet uzmanlığıyla uyumlu bir tandem oturma düzeni önerildi.

Bunun sonucunda yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi kokpit benzeri bir tavana sahip radikal ve biraz çirkin bir tasarım ortaya çıktı.

Diğer dikkate değer özellikler arasında F1 otomobiliyle aynı karbon fiber şasi ve OX99 motor vardı; Bu aslında tüketici pazarına saf bir yarış arabasına en yakın deneyimi sağladı.

IAD ve Yamaha arasındaki bütçe anlaşmazlıkları, Yamaha’nın projeyi, projeyi bitirmesi için altı ay süre verilen Ypsilon şirketine götürmesine neden oldu. Aksi halde proje sonlandırılacaktı.

Daha da kötüsü, Japonya o sırada bir mali krizin ortasındaydı. Bu nedenle Yamaha, fiyatı 1 milyon doları aşan otomobil için müşteri bulamayacağına inanıyordu.

Sonuçta proje 1994 yılına kadar ertelendi ve daha sonra iptal edildi. IAD tarafından toplam üç prototip üretildi.

  • Site İçi Yorumlar

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.